In dubio…

Veel te laat gemerkt dat er een wijvenweek zat aan te komen en dus niet meer op dreef geraakt. Jammer, maar helaas!

In dubio, dus.

Ik heb al jààààren een Nikon Coolpix. Eén van de eerste modellen nog. Doet het nog prima, al heb ik sinds vorig jaar wel regelmatig problemen met het overladen van de foto’s op mijn pc en moet ik een paar keer opnieuw beginnen vóór er een goed contact is. Ik  heb al eens een wanhoopspoging moeten ondernemen om nieuwe batterijen te vinden (kon ze uiteindelijk nog in Engeland bestellen). Maar wat me vooral stoort is het feit dat er achteraan zo’n klein schermpje op zit (bovendien al wat gekrast) en dat ik daar nog maar moeilijk op zie of iets er goed op staat of niet. Als ik naast een zonnebril, een verrekijker en een fototoestel ook nog een leesbril rond mijn nek moet hangen, ben ik binnen de kortste keren gewurgd.

Nu zie ik in de e-folder van een niet nader te noemen groot bedrijf dat ze een Sony DSCW530 én een Nikon Coolpix S3100 in de aanbieding hebben. Zeg maar aan dezelfde prijs, op een paar centimes na. Voor eerstgenoemde hoef ik zelfs de deur niet uit, die brengen ze me op de schoot, maar dat terzijde. En in dezelfde prijsklasse zijn er nog 2 Panasonics (Lumix FS18EG en DMC S1EG) te koop.

Ik ben eens gaan kijken op vergelijk.be en tot mijn verbazing scoort de Sony daar veel hoger dan de Nikon. En ja, ik ben een Nikon addict, maar ik sta ook open voor verandering, voor nieuwe verslavingen zeg maar.

Nu ken ik de gebruikers niet die daar op vergelijk.be een score hebben ingevoerd en hun foto’s al helemaal niet. Maar jou, Bezoeker, begin ik een beetje te kennen en op jouw blog zie ik vaak errrug mooie foto’s verschijnen. Dus vraag ik: wie heeft ervaring met één van deze toestellen en wil die met mij delen? Wie helpt mij de knoop doorhakken?

3 gedachten over “In dubio…

  1. Over de sony lees je verschillende meningen, zelf ben ik er helemaal happy mee, maar ik maak alleen maar huis, tuin en keuken foto’s, meest van de kleinkids…

    Like

    • Dat is ook waar ik mijn Coolpix voor gebruik. Als we echt één en ander in de hand willen hebben en met lenzen willen spelen, hebben we de D60 van de va. Mijn kleine pocketdingetje sleur ik gewoon altijd mee in mijn handtas, voor-het-geval-dàt. Dat is net het leuke van zo’n kleinood: je stopt het in de zak van je jas of je jeans of in je handtas en je bent altijd voorzien op het onvoorziene.

      Like

  2. And the winner is… toch weer een Nikon, zeker! Ach, roken heb ik jaren geleden opgegeven, drinken doe ik alleen met mate(n), snoepen is niet mijn stijl en schoenen en kleren koop ik alleen als ’t niet anders kan. Een mens moet zich toch één verslaving durven permitteren, he?

    De S6200 kwam als beste uit een rondje rondbellen naar verschillende leveranciers. (Eerlijk? Ik kan hem ook morgen middag al afhalen.Klein kinders hebben geen geduld, he. 🙂 )

    Like

Geef een reactie

