Op het eerste gezicht… het bovenzicht in maart

En dan nu een bovenzicht van de situatie in maart. Manlief heeft deze week de randen van het gazon bewerkt. Het viel mij eigenlijk pas goed op toen ik de foto begon te plaatsen. Het ziet er (al) rosser uit dan in het echt.

overzicht maart 01

4 gedachten over “Op het eerste gezicht… het bovenzicht in maart

    • Naar achter toe stopt de tuin zo’n 5m achter het tuinhuis. Links zie je de huidige scheiding met de haag achter de garage. Het is langs daar dat er nog een volledig perceel bij komt. Mogelijk zelfs nog een stuk van de wei erachter ook. Rechts (de kant die ik nog eens moet fotograferen) loopt de grens met de aanpalende wei heel schuin. Aan de straat is ons perceel 24m breed, achteraan slechts 8,5m. Een echte tipzak.

      Like

      • Een tipzak heeft ook zijn charmes – toch als het een tuin is.
        Wat me eigenlijk bijna direct opviel zijn de vogelkastjes in jullie tuin. 🙂

        Like

  1. En dat zijn er nog maar enkele! Bovendien hebben we meer “huurders” in de klimop, bomen en struiken (vooral de haag) dan in die kasten. Momenteel trekt ongeveer 1/2 van de kasten met zekerheid belangstelling. De hoge kast in het midden van de foto is in beslag genomen door koolmezen. Het nestje voor winterkoningen valt net buiten de foto en zit dicht bij de grond en daar wordt nu ook hard gewerkt. Van de andere kast op de foto ben ik niet zeker en er hangt ook nog een naast ons huis, maar daar ben ik vrij zeker dat die nog leeg is. Maar minstens 1 stelletje heggemussen is weer heel geheimzinnig aan het doen in de klimop rond een kapotte fruitboom, een stel merels zit in de klimop van de garage, waarschijnlijk in de buurt van een koppel lijsters. De duiven zijn op z’n Turks aan het tortellen in dezelfde klimop. En er is een vink die zo vaak in onze tuin te vinden is, dat ik niet zou verschieten dat ze ook ergens in de buurt huist. Pimpelmezen moeten er ook weer zijn want die gebruiken ook nogal frequent de werf en ik ben heel benieuwd of in de wilg achter het tuinhuis opnieuw steenuiltjes gaan wonen.

    Like

Geef een reactie

