Een nieuwe lente…

… een nieuwe stijl.

Ik vond het Choco-theme best wel mooi, met dat donkere leder en zo. Maar choco, leder en donker zijn termen die naar mijn gevoel niet echt bij de lente passen. Ik wilde iets licht, luchtigs, met niet teveel toeters en bellen. Een duidelijke layout, met een lettertype dat ook voor lezers met oogproblemen voldoende contrastrijk is en waar de foto’s tot hun recht komen.

Er bleven 2 thema’s in de running. Dit is “Oulipo”. Een header foto moet ik nog eens rustig uitzoeken (of maken).

Misschien probeer ik één dezer ook nog eens “Chateau” uit als ik zou ondervinden dat hier de mogelijkheden te beperkt zouden zijn. Niet schrikken dus, als je komt kijken en één en ander ziet er weer anders uit…

En intussen in de tuin…

Hoewel mijn wekker steeds op hetzelfde uur afloopt en ik ook zo ongeveer rond hetzelfde tijdstip naar de garage loop, is het ’s morgens al behoorlijk lichter dan een paar weken geleden. Het eerste wat ik zie als ik de voordeur opentrek (en het giet geen pijpestelen) is de opkomende zon. En meteen valt ook het gekwetter van de vogels dubbel zo hard op. Er wordt gebaltst en geflirt bij het leven. De tortels zijn zelfs al een stadium verder. En een kauwtje sleurt zich te pletter aan een twijg die niet mee de lucht in wil.

Deze week liep ik ’s avonds nog even over straat in het donker en ik kon nog net mijn voet zijdelings neerzetten of ik had een kikker plat getrapt. De vissen in de vijver komen al ruim een week elke dag om voedsel bedelen.

En intussen blijven de noten en ander lekkers op de voedertafel flink aftrek vinden. Ik zal dit weekend nog maar een voorraadje inslaan. Bij al die nest- en liefdesperikelen blijft er weinig tijd over om ook nog eten te zoeken en er wordt behoorlijk kwistig met de energie omgesprongen. Gefundenes Fressen is dus welkom.

Een gedachte over “Een nieuwe lente…

Geef een reactie

