Hieltjes …

Het is gestopt met vriezen (bij ons toch) en de zon is er. De vogels in de tuin zitten onnozel te doen en de krokussen en narcissen zijn ofwel al aan het bloeien of beloven dat heel binnenkort te doen. En dus…

Dus is er iets aan het kriebelen vanbinnen. Nee, ik zit niet met lintwormen of ander ongedierte. Ik bedoel: de lente is aan het kriebelen. En dat heeft bij mij ogenblikkelijk vestimentaire gevolgen. Geen donkere coltrui, maar een vrolijk rood t-shirt (nog wel met lange mouwen, maar toch). Een rok, nylons en lage schoenen in plaats van een dikke kousenbroek of een winterjeans met laarzen.

Euh… en toen zat ik in de problemen. Want zo ’s morgens is het toch nog friskes en ik moest in ’t stad zijn en een eind te voet doen en mijn anorak heb ik juist afgedankt. Ik had hem nog meegezeuld op vakantie om te gaan wandelen. Maar de kleur is er bijna afgewassen, de rits blokkeert soms en hier en daar begint er (gelukkig langs binnen) een naad te schiften. Gisteren nog moest ik even een ei in mijn zak steken om mijn hand vrij te hebben en toen ik het er terug uit wilde halen, zat het tussen de voering… 🙂 Kosten voor volgende winter, dus.

What else? Ik heb een mooie lange winterjas, een lekker warme wollen stof. Maar als ik zelf met de auto moet rijden is het om zot te worden. ’t Is namelijk een lange jas en dat hindert mij ongelooflijk als ik moet sturen. Not done.

Mijn ribfluwelen vest? Tja, die paste dan weer niet bij wat er dan vanonder kwam en mij nog eens omkleden zag ik ook niet zitten.

Het is een gebreid wollen vest geworden, met bovenop toch nog een dunne poncho om de kilte van de morgen mee af te houden. Ging net. Als ik goed doorstapte.

In het dorp is een nieuwe zaak open sinds zaterdag. Sleutelmakerij, droogkuis, nummerplaten, retouches, lederwaren en schoenmakerij. Zou ik mijn sandalen al binnen durven doen voor nieuwe hieltjes?

2 gedachten over “Hieltjes …

Geef een reactie

