Let’s dance…

Op werkdagen kan ik de dagelijkse dosis cafeïne nogal onder controle houden. ’s Morgens bij het ontbijt één kopje. En als het nodig is om nog enigszins te functioneren zoals het hoort: na de lunch ook een kopje.

Dat van ’s morgens is er eentje van thuis en dat smaakt zoals ik het graag heb: naar genoeg koffie om de naam waardig te zijn. Sterk dus. Dat na de lunch wordt als dusdanig verkocht en betaald, maar het is op het randje. Een beetje zoals de soep tegenwoordig in de kantine: ’t is goed dat ze er een bordje “soep” bij zetten en dat er een menu omhoog hangt met welke soep het verondersteld wordt te zijn. Al klopt dat ook niet altijd.

Mijn soep breng ik dus tegenwoordig mee van thuis en die zet ik in een microgolf. Met de koffie wordt dat al wat moeilijker. Er is een koffiezet aanwezig, er is zelfs koffie maar de kwaliteit van het leidingwater en de te overbruggen afstand tot de dichtstbijzijnde kraan maken dat ik er eigenlijk meestal geen zin meer in heb. Om diezelfde reden is het eigenlijk een beetje onnozel dat ik onlangs vruchtenthee heb meegebracht. Droog smaakt die ook niet zo…

Wat dat dan allemaal met dansen te maken heeft? Wel, tijdens onze vakantieweek heb ik alle voorzichtigheid laten varen en -mede omwille van de barre koude, al is dat vooral een alibi – heb ik mijn dagelijkse dosis zwart gif danig opgedreven. Tijd voor nog een extra koffieke na het ontbijt. Eentje in de loop van de voormiddag eventueel vergezeld door een koekje “of zo”. Bij de lunch ook koffie (terwijl dat op het werk dus soep is) in tweevoud. Af en toe dronk ik uit eerlijke schaamte in de namiddag al eens vruchtenthee, maar ook niet altijd.

En nu danst mijn rechter ooglid al ruim 4 dagen aan een stuk. Geen wals. Geen trage. Een soort techno-ritme om gek van te worden. Het wordt zo spastisch, dat ik zelfs geen mascara meer kan opbrengen zonder dat mijn gezicht half vol hangt. Tegen ’s middags is die kant van mijn gezicht precies oververhit en heb ik hoofdpijn. En ik snotter ervan. Stom, he?

Hoe lang zou het duren voor ik “ontgift” ben? Dan kan ik een beetje inschatten hoeveel en welke muziek ik moet kiezen. Want ik denk dat ik best kan meedansen. Of tegendansen, als je wil. Dan valt dat zo niet op. Allez, zeg nu zelf: wie danst er nu alleen met zijn rechteroog?

3 gedachten over “Let’s dance…

Geef een reactie

