Blogshoppen…

Het is een woord dat bij mijn weten nog niet bestaat, maar het principe zal al wel langer bij bloggers ingeburgerd zijn. Misschien maar eens voordragen voor het woord van het jaar 2012?

Ik heb vanmiddag tijdens de lunchpauze zitten blogshoppen. Bij dees fladdermadam . Ik zie in de stukjes van medebloggers regelmatig verwijzingen naar hún medebloggers. Soms ga ik direct eens kijken, meestal komt het er niet van.

En af en toe ga ik dus blogshoppen. Dan schuim ik iemands blogroll af op zoek naar nog meer gelijkgestemden. En vind ik wel eens nieuwe interessante adresjes om binnen te wippen voor een stukje leesgenot. Of ik kom er vertrouwde gezichten tegen die ik uit het oog verloren was omdat de link op mijn blogroll ineens niet meer klopte. Die liep dan dood op een blog dat al een jaar of langer niet meer gebruikt werd. Of dat helemaal niet meer bestond.

En plots heb ik dan een blogroll die twee keer zolang is en veel nieuw leesplezier belooft. Ik zal de eerstvolgende dagen serieus bij te lezen hebben. Hier en daar ben ik al eens bij de nieuwelingen gaan proeven.
Bij een teruggevonden verloren schaap moet ik bijlezen vanaf vorige zomer. Ik ga het met een maand per zitting doen. Om het plezier wat te spreiden in de tijd, maar ook voor het zelfbehoud. Ik heb namelijk al een paar onstuitbare lachbuien gehad en als er hier iemand mijn bureau binnenkomt (ook al is dat tijdens de lunchpauze) is het moeilijk uit te leggen waarom ik hier in mijn ééntje zit te gieren.

Blogshoppen. Zóveel beter dan feesboeken!

2 gedachten over “Blogshoppen…

Geef een reactie

