Cijfers en letters …

Pfff … Ik heb zó helemaal geen zin om aan de slag te gaan! Niet alleen zit de vakantie nog een beetje in mijn kop, de kou is nog niet uit mijn lijf. Het enige dat ver weg is, is de herinnering aan wat ik net vóór de vakantie aan het doen was en hoe ik daar nu dus op moet inpikken. Verdringing noemen ze dat, geloof ik.

Akkoord, de winterse toestanden hebben we nu wel gehad voor een paar jaar. Maar konden ze niet gewoon de verwarming buiten wat hoger zetten? De zon scheen al zo schoon! Al dat wit is nu weg, een mens zou dan denken: nu komt er kleur in de wereld. Ja, dàg! Als ge naar buiten kijkt, kunt ge kiezen tussen grijs en grauw. Of er zou een enorm reklamebord aan de overkant moeten staan, natuurlijk.

Is het daarom dat ik de laatste nachten weer bijna geen oog dicht doe? En als ik ze dicht doe, dan ben ik gelijk in coma, maar ik kom al terug bij mijn positieven na een paar uur. En dan bedoel ik letterlijk “een paar”. Ik heb al geprobeerd met vroeger te gaan slapen, later ook (gisteren nog tot bijna ’s nachts aan mijn ander blogje gewerkt). Ik heb al geëxperimenteerd met ne warme choco ’s avonds of met valeriaanthee (màn, dat is precies aftreksel van stinksokken!). Dat laatste helpt normaal nogal, maar nu doe ik er mij geen profijt mee. Het rare is dat ik altijd – los van het uur dat ik in bed duik – rond dezelfde tijd wakker wordt. Ik begin dus zo stilaan de weekprogrammatie van plusminus 25 zenders voor rond 2u ’s nachts uit het hoofd te kennen. Woensdag vandaag? Ah, dan zal ik maar eens naar … zappen. Meestal heeft dat dan als resultaat dat ik na een uur of 2-3 op de sofa in slaap val, in een houding die ik mij zo rond 6u heel hard beklaag.

De volgende ochtend ben ik dus een wrak dat amper van diezelfde sofa tot aan de koffiezet geraakt. Af en toe heb ik het zelfs al gepresteerd van te vergeten dat ik mijn koffie nog moest opdrinken. Dan hebt ge zo’n onmenselijke inspanning gedaan en dan plukt ge er nog de cafeïnevruchten niet van. En dus zit ik nu bijna te knikkebollen. Ik weet -ergens diep vanachter in een half afgestorven hersendeel – dat ik iets met een statistiek moet doen. Ik heb zelfs het bestand al opgezocht en geopend. Het probleem is dat daar precies een drempel voor ligt. Een waar mijn benen te kort voor zijn.

Al de mails die tijdens de vakantie binnen gekomen zijn, zijn geopend en gelezen, maar ik moet de meeste nog beantwoorden. Misschien moest ik daar toch maar eerst eens mee beginnen. Letters gaan mij zo te zien voorlopig nog beter af dan cijfers…

4 gedachten over “Cijfers en letters …

    • Het wordt nog even wachten, maar we hebben vast een optie genomen voor minstens een week, of misschien 2, (hangt weer even van de oudjes af) ergens eind van de lente. Dan hebben we tenminste al iets om naar af te tellen. Dan moet het er vol klein grut zitten. We willen dan ook een huisje aan de andere kant, dicht bij de struiken en bomen van het belendende kerkhof. Als het wat meezit kunnen we vanaf het terras of de woonkamer recht in een nestje filmen 🙂

      Like

  1. Ik geloof dat iemand mij gehypnotiseerd heeft. Echt. Ik lig soms wakker tot de wekker gaat en dàn: bonk! Vertrokken! Vanmorgen was het ook weer van dattem. Ipv om 6u stond ik een uur later in de keuken. Al goed dat we glijdende werkuren hebben!

    Net zoals ik een tijd gehad heb met voetbal op tv. Ons installeren voor één of andere match en dan -als de arbiter de match in gang fluit: snrrrrr, snrrrrr… Tot aan het eindsignaal en dan klaarklaarklaarwakker, he. Ik durf nu zelfs niet meer kijken.

    Like

Geef een reactie

