Mijlpaal …

Het wordt een beetje een bijzondere week.

Want na deze week is het officieel afgelopen met werken voor Manlief. Nog een week vakantiedagen van vorig jaar opmaken, een week overuren inhalen en dan heeft hij nog recht op 3,5 vakantiedag van dit jaar. Die laatste 1,5 dag gaat er niet veel meer gewerkt worden, dat spreekt. Nog wat spulletjes bij elkaar rapen, sleutels en pc inleveren, hier nog een praatje , daar nog eens goeie dag gaan zeggen…

Ik weet niet of hij het al helemaal beseft. Hij heeft er zó naar uitgekeken, maar of de volle draagwijdte al doorgedrongen is durf ik te betwijfelen.

Plannen genoeg anders. En tijd tekort waarschijnlijk. Zoals bij alle gepensioneerden. Maar één ding heeft hij zich al goed eigen gemaakt: hij is al een heel vaardige huisman! Was hij al langer, maar nu voelt hij zich echt full time baas in eigen huis. Hij heeft onderhand al heel zijn werkschema uitgetekend. Het winterschema, that is. Want als het weer lente wordt zal daar aan moeten gesleuteld worden zodat er genoeg tijd voor de tuin vrijkomt.

Voor mij maakt het ook een wereld van verschil. Als ik thuis kom van het werk ligt alles netjes, zijn de aardappels geschild, de was en de strijk zijn (op de moeilijke stukken na) uit de voeten… Alleen koken en boodschappen kan ik beter zelf doen want anders wordt dat een ramp. Maar zeg nu zelf: dat is al het minste wat ik kan terugdoen.

Afgelopen vrijdag haalde ik de post uit de brievenbus. Er zat een brief van de gemeente bij. Vanaf 1 februari krijgt Manlief een gratis abonnement van de Lijn. In samenspraak met de gemeente. Commentaar van de nieuwe abonnee: “God, nu ben ik écht oud!”  🙂

6 gedachten over “Mijlpaal …

    • Ik denk dat we even de dooi en mooi weer afwachten om het in de tuin te kunnen vieren. Ik denk aan het inhuren van onze slager voor een bbq of een paëllafeest.

      Ik begin mij te realiseren dat ik ook het volle effect nog niet kan inschatten. Het is in elk geval een raar idee dat ik in het vervolg altijd alleen naar het werk vertrek!

      Like

    • Zwart gat? Als meneer zijn huishouden gedaan heeft, zit hij te tekenen en schilderen aan de illustraties voor zijn zelfgeschreven natuurencyclopedie’s. En binnenkort zal hij wel minstens een keer op de week naar een arboretum trekken om foto’s te maken als infomateriaal. Als hij niet met fototoestel en camoufflagenet in onze tuin aan de slag is om vogels te verschalken. En dan is er nog altijd zijn moeder, die naast de deur woont en minstens een keer of 2 per dag aan de telefoon hangt. Nadàt hij er al een uurke gezeten heeft…

      Like

Geef een reactie

