Vlinderen…

Ben stikkapot. Vandaag 7 uur in de tuin gewerkt. En dan bedoel ik gewérkt. Heraanleg. De krampen trekken vanuit mijn voetzolen naar omhoog. Ze zaten een uur of 2 geleden al aan mijn heupen en ik moest nog koken. Is dus diepvriesfriet met diepvriesrommel geworden. Laatste heldenfeit van de dag: zoeken naar die spierontspanner die ik dacht nog te hebben… Gaat anders van slapen niet teveel in huis komen.

Maar!!! De tuin ligt er nu schitterend bij (nog een klein stukje in de voortuin, maar ik weet nog niet wat ik er mee wil doen).

Hond Floor haar gedenkplekje is een week nadat we afscheid van haar moesten nemen helemaal aangekleed en al zeg ik het zelf: het doet haar alle eer aan. 6 soorten heide (ze was tenslotte een Lünebürger Heidewachtel), zeegras en iets wat heel goed op zeeasters lijkt (want ze was altijd heel erg blij aan zee) en verder nog een overvloed aan blauwe bloemen van campanulla en lobelia (een FLOOR zonder bloemen… dat kan niet!).

Nieuwe bloembakken voor op de raamrichels. De geraniums heb ik verplaatst naar het keukenraam, op de zolderrichels staan nu grote blauwe ballonbloemen en witte hangpetunia’s. De tuinkruiden zijn naar buiten verhuisd want de kluiten werden te groot voor de potjes. Is niet ver lopen vanuit de keuken, dus dat is niet zo erg.

Verder nog een steentuintje aangekleed met siergrassen en een hortensia (heel licht roze) geplaatst tegenover het bed lavendel. Ik ben eigenlijk niet zo’n hortensiafan, maar ze zijn zo onklopbaar als Nadal als je een bloemstuk wil maken. En de kleur verbindt het blauw van Floor haar plekje met de lavendel aan de overkant van het pad.

Achter het tuinhuisje hebben we stekken van vlinderstruiken gezet. We zien wel wat er van komt. Dan is de compostbak wat uit het zicht en het sluit mooi aan bij de insectentuin. Aan en in de buurt van het tuinhuis hangen “nestkasten” voor solitaire bijen, zweefvliegen en sluipwespen. En in de bijen- en vlindertuin is er ook van alles aangeplant. En kijk: we zijn al onmiddellijk beloond met het bezoek van een kolibrivlinder!

Dat was nou net de pijnstiller die ik nodig had…

kolibrievlinderZodra het me lukt, maak ik er zelf een om hier te plaatsen.   Intussen leen ik deze even van  www.koriander.web-log.nl

Knap werk, hoor!

2 gedachten over “Vlinderen…

  1. Plaatjes komen er zeker, maar dat lukte me gisteren niet meer. Heb een poging gedaan om die colibrivlinder te filmen, maar die moest niet eens veel moeite doen om me te vlug af te zijn. 🙂 Ik wacht nog even tot de plantjes zich wat gesetteld hebben, want de eerste dagen ziet het er meestal niet echt uit. Maar ik schat dat tegen het eind van deze week hier al wat kleur in het decor komt. Na het werk komt het genieten!

    Like

Geef een reactie

