Hulp gevraagd…

Ik zoek al een tijdje naar de juiste manier om een link te verbergen achter een woord. Ik heb het vroeger nog gedaan op mijn oude blogje, maar met het wissen is ook die truc verloren gegaan.

Wat ik bedoel is: ik type bv de zin “Bij de vijver zaten de 2 eenden…”. Eenden komt in het blog dus in een andere kleur en als je het woord aanklikt, start een video-opname of wordt je doorverwezen naar een stukje waar meer uitleg staat over die beesten. Die dingen moeten in HTML ingevoerd worden.

Ik wilde al langer videobeelden invoegen, maar had geen degelijk programma om scènes te knippen en plakken tot een toonbaar geheel. Nu heb ik wel de software, maar het invoegen van een videoscène vraagt teveel geheugen. Vermits ik bij het softwarepakket ook een grote hoeveelheid eigen netruimte heb gekregen, zou ik willen doorlinken naar die website met dié beelden die ik wil tonen.

Heb ik het wat duidelijk omschreven? Al ruim een week de vraag op het WP-forum gezet, maar nog geen antwoord. Nu het lente is, zijn er zoveel dingen te delen dat ik niet kan blijven wachten tot iemand daar een antwoord verzint. Ik hoop dus dat hier iemand hulp kan bieden.

Dank bij voorbaat.

7 gedachten over “Hulp gevraagd…

Geef een reactie

